چرا مردان قهر می کنند؟

روانشناسی قهر مردان کار ساده‌ای نیست، اما به طور کلی می‌توان گفت که افراد و از جمله مردان، برای رسیدن به آنچه که می‌خواهند، از قهر کردن به عنوان ابزاری سودجویانه استفاده می‌کنند.

معنای قهر کردن

قهر کردن به معنای عصبانیت یا ناراحتی درباره موضوعی است که به دلایلی از صحبت درباره آن امتناع می‌کنیم. افراد به دلایل ظاهرا مشخصی قهر می‌کنند؛ گاهی، چون برای آن‌ها وقت کافی نداریم، یا زمانی که با آن‌ها به یک میهمانی نرفته‌ایم و غیره. اما گاهی دلیل اصلی قهر کردن این است که می‌خواهیم مهربانی و توجه دیگری را دریافت کنیم. مخصوصا مردان از آنجا که از کودکی یاد گرفته‌اند احساساتشان را نشان ندهند، قهر کردن را ابزاری برای بیان ناراحتی یا کنترل اوضاع می‌بینند.

دلخوری در مقابل قهر

دلخوری حالتی است که شما از فرد مقابل خود ناراحت هستید و برای این ناراحتی دلایلی هم دارید. در حالت دلخوری شما ارتباطتان را با فرد مقابل قطع نمی کنید. در این حالت شما صرفا ناراحتی خود را بروز می دهید یا شکل رابطه تان را موقتا تغییر می دهید. البته دلخوری هم می تواند شکل سالم و ناسالم داشته باشد و مایه آزار فرد مقابل بشود. آگاهی از مهارت های حل مسئله به طرفین کمک می کند تا بدون قهر و تنش به موضوع بپردازند.

تفاوت قهر خانم ها با آقایان

زنان معمولا به روشنی قهر خود را نشان می دهند و زمانی که آزرده خاطر باشند به خوبی از حرکاتشان می توان متوجه شد اما مردها درونگرا تر عمل می کنند و دلخوری شان را بروز نمی دهند اما برخلاف زنان دیرتر از خاطرشان موضوعی که ناراحتشان کرده ، پاک می شود. بله درست متوجه شدید خانم ها حتی با یک صحبت و پیام کوتاه سریع تر دلشان نرم می شود اما مردها معمولا دیرتر می بخشند . توصیه روانشناسی قهر مردان این است که بدون توجه به جنسیت (مرد و زن بودن) به قهر روی نیاورید و زود عصبانی نشوید در هر حالی با طرف مقابل تان صحبت کنید تا مشکلتان حل گردد.

رازهایی در مورد مردان

آیا با این موافقید که مردان دوست دارند همواره در راس قدرت باشند از ضعیف شدن به شدت متنفرند؟

زمانی که در زندگی زناشویی مشکلی است ، سعی کنید با همسرتان مسالمت آمیز صحبت کنید به دلیل این که همسران از شنیدن غر های مکرر بیزارند، از این که هر روز شکایت بشنوند به شدت زندگی به کامشان تلخ می گردد.

گاهی اوقات ممکن است خانم ها بگویند همسرشان در مقابل طرز لباس پوشیدن، ارایش و … بی تفاوت است و زمانی که از کار بر می گردد متوجه این مسایل نیست.

توصیه روانشناسی قهر مردان این است که دنیا را برای خود و مرد زندگی تان سخت نگیرید. مردها شیوه ابراز عشقشان متفاوت است همین که دغدغه اش شما و فرزندتان است دوست داشتنش را نشان می دهد. اگر برایتان ابراز کلامی از جانب وی بسیار مهم است کلید این موضوع هم دست خودتان است با شیوه خودتان و با ابزار زنانگی تان او را متوجه کنید.

مردها را بهتر بشناسید

اگر از زنان و مردان در ارتباط با شناخت جنس مخالف سوال بپرسید ، هم مردان و هم زنان شناخت جنس مخالف شان را بسیار سخت می دانند و معتقدند که دنیای طرف مقابل شان بسیار پیچیده است. اما می دانیم هر دو جنس نیازهای روانی مشخص و عمده ای دارند که اگر این نیازها را بشناسیم و درک کنیم می توانیم با یکدیگر رابطه موفقی داشته باشند.

علت قهر مردان چیست؟

علل مختلفی برای پدیده های انسانی وجود دارد و نمی توان یک علت واحد برای آن ها ذکر کرد. قهر کردن مردان هم از این قاعده مستنی نیست. هر رفتاری در بافت یک رابطه رخ می دهد و علل و پیامدهای خود را از رابطه می گیرد. ولی به طور کلی علل زیر را می توان برای عادت قهر مردان ذکر کرد.

خشم

همانطور که گفته شد، قهر کردن شکلی از بروز خشم می باشد. قهر کردن در واقع یک شیوه ناسازگارانه و ناسالم برای بروز خشم است. پس می توان چنین تصور کرد که فرد هنگام مواجهه با احساس خشم خود نسبت به دیگری و نارضایتی از برخی مسائل قهر می کند. برای راه های کنترل خشم کلیک کنید.

یادگیری

افرادی که رفتار قهر را تکرار می کنند، احتمالا این سبک رفتاری را یاد گرفته اند. بسیاری از مواقع والدین هنگام قهر و دعواهای خود، کودکانشان را فراموش می کنند و یادشان می رود که تقلید کودکان از تمامی رفتار ها صورت می گیرد. از طرف دیگر کودکی که والدینش دائما قهر باشند، راه دیگری برای حل مشکلات یاد نمی گیرد.

تقویت شدن

افرادی که قهر می کنند، معمولا برای این رفتارشان تقویت می شوند. یعنی فرد مقابل همیشه به دلجویی و به اصطلاح ناز کشی آمده و در نتیجه آن ها با رفتار قهر کردن به خواسته های خود می رسند. بنابراین فرد در طول زمان برای قهر کردن پاداش می گیرد و آن را ادامه می دهد.

ناامن بودن رابطه

گاهی اوقات شرایط رابطه به گونه ای است که فرد آزادی و راحتی بیان خواسته ها و نیازهایش را ندارد. در این حالت، قهر کردن بهتر از حل مسئله یا بیان مستقیم مشکل به نظر می رسد. بنابراین فرد ترجیح می دهد قهر کند. به جای ترس فرد بهتر است مهارت جرات مندی کسب کند تا بتواند خواسته هایش را بیان نماید.

توانایی ذهن خوانی

بسیاری از مردانی که به راحتی قهر می کنند، توقع دارند طرف مقابلشان، توانایی ذهن خوانی داشته و نیازهایشان را اتوماتیک رفع کند. در واقع فردی که قهر می کند، انتظار دارد بدون حرف زدن و گفتن مشکلش، فرد مقابل آن را بفهمد و حل کند.

عدم حل مسئله

قهر کردن رفتاری است که مانع حل مسئله می شود. افرادی که قهر می کنند، توانایی حل مسئله به شکل سازگارانه ندارند.

کلام آخر

بر اساس تحقیق من درباره روانشناسی قهر مردان، این رفتار یک عمل پرخاشگرانه و منفعل است. هرکسی می‌تواند از صحنه فرار و قهر کند. روانشناسان چند دلیل برای این کار بیان کرده‌اند: احساس نادیده گرفته شدن، شرم و خجالت و غیره. همسر یا پارتنر شما به دنبال توجه شماست تا احساس خوبی پیدا کند. رفتار با افرادی که قهر می‌کنند ساده نیست، فقط کافیست برخی روش‌های آن را یاد بگیرید.

همچنین ببینید

ADHD-treatment-and-death-reduction

کاهش خطر مرگ و میر در افراد مبتلا به ADHD تحت درمان!

مطالعه‌ای جدید در سوئد نشان داد افرادی که از داروهای اختلال کم توجهی-بیش فعالی (ADHD) استفاده می‌کنند، در کل میزان مرگ و میر پایین‌تری دارند. این مطالعه با پیگیری نزدیک به ۱۵۰ هزار نفر مبتلا به ADHD به مدت ۱۱ سال انجام شده است. این یافته‌ها اهمیت تشخیص و درمان زودهنگام ADHD را برجسته می‌کند. افراد مبتلا به ADHD که …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *